Cabana Suru la brândușe și ghiocei

Într-o zi de aprilie 2019 dC am venit cu o propunere  pentru o ucare pe munte la cabana Suru, să putem vedea pe viu  spectacolul naturii dezlănțuite primăvara.

Au fost câțiva doritori dar am rămas cu o zi înainte de tura de Dumincă doar trei eu cu Dora și Irina. Vorbisem cu Nea Popa la cabană să ne pregătescă o ciorbă când ajungem . Luana ne-a propus să amânăm excursia pentru că ar dori să ajungă . Grea problemă. S-au hotărât pe final să vină și Marinică,Alex,Cristina și doi colegi ai Irinei așa că nu s-a amânat tura.

Nu mai știu ce am făcut cu o seară înainte,ce am mâncat ,ce am băut ori de la discuțiile cu o prietenă dar m-am umplut de draci , încât m-am învârtit pe toate părțile  nu am putut dormi toată noaptea înainte să plec pe munte. M-am hotărât pe la ora șase să nu mai încerc să dorm și mi-am făcut o cafea spunându-mi: Dacă nu crăp azi pe munte sunt tare iar dacă o să crăp, prefer să fie pe munte între flori. Trupa din zona culturală VX avea să ajungă aproximativ la ora nouă , la motel Ela pe dreapta drumui E81 la intrare în Tălmaciu. M-am urcat în duba de la serviciu,am dat muzica tare să nu adorm pe drum și m-am îndreptat către Tălmaciu. I-am așteptat în parcare și nu au durat zece minute că au ajuns. Dora a zis ceva de Sebeșul de Jos și dacă vrea să merg cu ea în mașină. M-am suit în dubă și am demarat către Sebeșul de Sus. După prima intersecție o fată mi-a făcut semn cu mâna  să o iau la ocazie. Eu băiat de treabă m-am oprit să o iau și nu se deschidea ușa. Na belea! I-am blocat pe cei din spatele meu și mesajele au început să curgă.

Dora : – Băi Ovidiu ai luat la ocazie și ne-ai lăsat paru mașini blocate în trafic și nici nu și s-a deschis portiera. Nici nu ne bagi în seamă acum.
Irina: Noi nu știam ce se întâmplă . Eu nu mai știam cui să îi mai răspund că fata era în mașină de un minut  și deja îmi pusese două întrebări și vorbea continuu.
Când să o las să coboare după doi kilometri primesc mesaj de la Marinică : “Acum nu trebuia să se deschidă portiera.”
Am ajuns la  podul peste Olt și mă uit cu stupoare că are limitatori de înălțime , amintindu-mi că am uitat să mă uit în certificat să văd ce înălțime are duba. Am trecut încet cu morcov și m-am oprit să dau prioritate trenului Săgeata albastră aka Andreea Marin. După calea ferată , chiaun de nesomn fac prima la dreapta și mă duc lansat spre capul satului unde constat că peisajul din mintea mea ce îl ținusem de la tura din Ianuarie nu se potrivea cu ce era acolo. Am greșit drumul și  trebuia să ajung în Sebeșul de Sus. Facem cale întoarsă și ajungem la șosea văd idicatoarele spre cabana Suru și mă opresc în capătul satului, probabilitatea ca să greșesc traseul din nou era minimă. Ne-am echipat și Dora cu Marinică nu mai veneau.

Ei voiau să abordeze traseul mai jos marcat cu albastru pe harta de mai jos.
Sebeșul de Sus – Valea Moașei Sebeșului Cascadele Sebeșului-  Stâna Suru marcat cu punct roșu
Durata: 3 ore – 3 ore și jumătate.  https://i2.wp.com/www.traseepemunte.ro/wp-content/uploads/2011/08/punctul-rosu.jpg

I-am rugat să mergem pe culmea Moașei pentru că se mai vede câte ceva. Pe vale nu se vede mare lucru și mergem tot pe lângă apă. Ce drept sunt câteva cascade.
Sebeșul de sus – Dealul Plăiețu – Culmea Moașei – Cabana Suru
Durata : 3 ore și jumătate- 4 ore   https://i1.wp.com/www.traseepemunte.ro/wp-content/uploads/2011/08/triunghi-rosu.jpg
Aici aș face o mențiune. Intrarea în traseu se face pe lângă ultima casă din sat,nu prin albia pârâului așa cum e orientat indicatorul.

Am căzut de acord să abordăm traseul marcat cu triunghi roșu și am început urcușul. După primul kilometru simțeam că mi se scurg toate puterile , picioarele îmi erau moi și anemice . Nu eram eu. Oboseala își spunea cuvântul. Îmi venea să mă pun să dorm acolo pe izopren lângă potecă. Am băut puțină apă cu energizant și parcă mi-am mai revenit. Deși eram obosit și mă ardea sufletul pe interior am continuat. A urmat o urcare de  trei ore prin pădurea ce abia înverzise până pe culmea Moașei.

Este posibil ca imaginea să conţină: copac, plantă, cer, în aer liber şi natură

Am tot urcat stând cu Dora de povești .

Este posibil ca imaginea să conţină: copac, plantă, în aer liber şi natură

Pe drum aproape de cabană i-am întâlnit  pe Daniel (Pago) de la Asociația Măgura Cisnădie și Dana membră Salvamont și Asociația Tur Alpin.

Este posibil ca imaginea să conţină: 4 persoane, inclusiv Daniel Florin, Danna Danna şi Dora Minodora, persoane zâmbind, oameni în picioare, în aer liber şi natură

Cu cât mă apropiam mai mult de cabană parcă îmi reveneam.
Când am văzut primul pâlc de brândușe mi-a dat o energie pozitivă încât parcă simțeam că nu mai aveam nimic. Este posibil ca imaginea să conţină: plantă, floare, în aer liber şi natură

Am ajuns sus după trei ore și ceva .M-am minunat de ce era acolo .Este total diferit să vezi pe viu față de a vedea peisajul în poze . Poiana plină de flori și încă nu se topise zăpada din spatele cabanei ci doar pe o parte . Parcă ajunsesem într-un colț de rai .Îmi trecuseră toate gândurile negative și m-am liniștit.

Este posibil ca imaginea să conţină: 1 persoană, cer, copac, plantă, în aer liber şi natură

Este posibil ca imaginea să conţină: cer, copac, plantă, floare, în aer liber şi natură

Este posibil ca imaginea să conţină: floare, plantă, natură şi în aer liber

La vederea  aceastei minunății,fericirea se putea citi pe chipul  tuturor însă Dora era pur și simplu impresionată și fascinată de atâtea flori pe poiană .Este posibil ca imaginea să conţină: 1 persoană, zâmbind, floare, cer, plantă, în aer liber şi natură

Este posibil ca imaginea să conţină: 8 persoane, inclusiv Dora Minodora şi Irina Georgiana, persoane zâmbind, cer, munte, în aer liber şi natură

La cabană ne-a întâmpinat cu drag fiica lui Nea Popa cu o palincă și  afinată,apoi o ciorbă atât de bună de ne-a uns pe suflet. S-a făcut și o comparație între primirea de la cabana Suru  și cabana Cozia unde lucrurile ar mai trebui schimbate.

Este posibil ca imaginea să conţină: 8 persoane, inclusiv Dora Minodora, persoane zâmbind, oameni stând jos, oameni mâncând, masă, mâncare şi interior

După ce am mâncat,eu am încerat să stau puțin întins să îmi odihnesc oasele vechi de 35 de ani. Prilejul a fost numai bun pentru Dora și Marinică să facă poze cu mine dormind cu un fel de lumânare improvizată dintr-un cârnat și lumina de la telefon. Se distrau copios, până m-am trezit și am văzut că îmi țineau lumânarea.

Este posibil ca imaginea să conţină: unul sau mai mulţi oameni, oameni stând jos şi interior

În acceași zi am coborât de la cabană  și am mai luat o pauză într-o  poiană unde fiecare a făcut ce a simțit.

Este posibil ca imaginea să conţină: 3 persoane, inclusiv Irina Georgiana, persoane zâmbind, copac, în aer liber şi natură

Este posibil ca imaginea să conţină: unul sau mai mulţi oameni, copac, cer, iarbă, pantofi, în aer liber şi natură

A fost o zi cu adevărat frumoasă  Traseul este unul destul de ușor de abordat mai ales când nu e zăpadă pe potecă.

Ne-a ajutat mult vremea care a fost destul de blândă,având în vedere că la meteo se anunțau averse de ploaie în acea zi.Important e să pleci de acasă.

Așa ca de final vă propun să ascultați câteva cântece de munte.